.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«jo us he batejat només amb aigua; ell us batejarà amb l’Esperit Sant»

 
  

 
 
 

 
 
Lectura del llibre del profeta Isaïes

Això diu el Senyor: «Oh tots els assedegats, veniu a l’aigua, veniu els qui no teniu diners, compreu i mengeu, compreu llet i vi sense diners, sense pagar res. Per què perdeu els diners comprant un pa que no alimenta, i malgasteu els vostres guanys en menjars que no satisfan? Escolteu bé, i tastareu cosa bona, i us delectareu assaborint el bo i millor. Estigueu atents, veniu a mi, i us saciareu de vida. Pactaré amb vosaltres una aliança eterna, els favors irrevocables promesos a David. Vaig fer-lo testimoni davant els pobles, sobirà i legislador de nacions. Cridaràs una nació que tu no coneixies, i aquesta nació, sense conèixer-te, vindrà corrents, buscant el Senyor, el teu Déu, el Sant d’Israel, que t’ha honorat.»
Cerqueu el Senyor, ara que es deixa trobar, invoqueu-lo ara que és a prop. Que els injustos abandonin els seus camins, i els homes malèfics, els seus propòsits; que es converteixin al Senyor i s’apiadarà d’ells, que tornin al nostre Déu, tan generós a perdonar. Perquè els meus pensaments no són els vostres, i els vostres camins no són els meus, diu l’oracle del Senyor. Els meus camins i els meus pensaments estan per damunt dels vostres tant com la distància del cel a la terra.»
Així com la pluja i la neu cauen del cel i no hi tornen, sinó que amaren la terra, la fecunden i la fan germinar, fins que dóna el gra per a la sembra i el pa per a menjar, així serà la paraula que surt dels meus llavis: no tornarà infecunda, sense haver fet el que jo volia i haver complert la missió que jo li havia confiat.»

Is 55,1-11

Salm Responsorial

R. Cantant de goig sortirem a buscar l’aigua de les fonts de salvació  

El Senyor és el Déu que em salva,
confio, no m’espanto. 
D’ell em ve la força i el triomf,
és ell qui m’ha salvat. R

Cantant de goig sortirem a buscar l’aigua
de les fonts de salvació.


Enaltiu el Senyor, proclameu el seu nom,
feu conèixer entre els pobles les seves gestes.
Recordeu que el seu nom és Excels.  R

Canteu al Senyor que ha fet coses glorioses. 
Que ho publiquin per tota la terra. 
Poble de Sió, aclama’l ple de goig, 
perquè el Sant d’Israel és gran a la teva ciutat. R

Sl Is 12,2.3-4bcd.5-6 (R.: 3)

Lectura de la primera carta de sant Joan
Estimats, tothom qui creu que Jesús és el Messies ha nascut de Déu, i no hi ha ningú que estimi el pare sense estimar els fills que han nascut d’ell. Si estimem Déu i complim els seus manaments, no hi ha dubte que estimem els fills de Déu, ja que estimar Déu vol dir guardar els seus manaments. I aquests manaments no són feixucs, perquè cada fill de Déu és un vencedor del món. La nostra fe és la victòria que ja ha vençut el món. Qui venç el món, sinó el qui creu que Jesús és el fill de Déu? Ell, Jesucrist, ha vingut a complir la seva missió per l’aigua i per la sang; no per l’aigua solament, sinó per l’aigua i per la sang, i l’Esperit en dóna testimoni, ja que l’Esperit és la veritat. Perquè són tres els qui donen testimoni: l’Esperit, l’aigua i la sang, i tots tres concorden. El testimoniatge dels homes, tot i que nosaltres l’acceptem, no es pot comparar amb el de Déu. Doncs bé, el testimoni que donen aquests tres és el de Déu a favor del seu Fill.

1Jn 5,1-9

Lectura de l’evangeli segons sant Marc

En aquell temps, Joan predicava així: «Després de mi ve el qui és més poderós que jo, tan poderós que no sóc digne ni d’ajupir-me a deslligar-li la corretja del calçat. Jo us he batejat només amb aigua; ell us batejarà amb l’Esperit Sant.» Per aquells dies Jesús vingué des de Natzaret de Galilea, i Joan el batejà en el Jordà. A l’instant, quan sortia de l’aigua, veié que el cel s’esquinçava i que l’Esperit, com un colom, baixava cap a ell, i es va sentir una veu des del cel: «Ets el meu Fill, el meu estimat, en tu m’he complagut.»

Mc 1,7-11

"L’Epifania del Jordà"

El Pare manifesta la missió del Fill. També el baptisme de Jesús és un esdeveniment de l’Epifania: il·lumina l’autorevelació de Déu. Ara, però, és hora de recollir la tendra imatge del Nen Jesús i posar-lo en la capsa on guardem les coses de Nadal. Jesús, en el baptisme, apareix com un home fet i dret que parla una llengua local, l’arameu de Galilea, que viu en un poble de Palestina i que es confon amb la humanitat comuna; en el baptisme, però, apareix el misteri amagat en aquesta persona que baixa fins al Jordà per ser batejat per Joan, fent cua com els pecadors. Jesús assumeix la nostra condició de pecadors; així expressa la seva determinació de donar la vida a favor dels altres.
A l’Antic Testament s’acabà la profecia i es van tancar els cels, tot esperant que s’obrissin i baixés l’Esperit damunt del profeta dels temps definitius. Aquests s’obren damunt de Jesús i l’Esperit Sant davalla sobre ell en forma de colom, tot confirmant que en Jesús es dóna la reobertura de la comunicació entre el cel i la terra. Déu s’humanitza i es fa accessible a la humanitat per mitjà de Jesús, a qui anomena el seu Fill estimat. L’Esperit de Déu reposa sobre ell, el guiarà al desert i després cap a Galilea, Jerusalem, el Gòlgota. Amb la força d’aquest Esperit, Jesús oferirà la seva vida per llevar el pecat del món. Joan Baptista és el precursor que predica un baptisme de conversió, li prepara el camí i confessa que el més gran, que ve després d’ell, és Jesús, el qual batejarà en l’Esperit.
A nosaltres, el baptisme ens fa fills de Déu: som fills i filles estimats de Déu. Ens cal escoltar la veu del Pare o el testimoniatge del Baptista que ens presenta Jesús com a Fill estimat de Déu. Aquest títol és l’únic camí per a experimentar què significa per a nosaltres ser fills en el Fill. Aquí rau el nostre ser cristians i deixebles de Jesús que ens crida a seguir lo, no com qui se gueix una doctrina, sinó la mateixa persona del Crist que, a continuació d’aquest evangeli d’avui crida els deixebles, ens crida a nosaltres a fer camí amb ell.

Ignasi Ricart, claretià

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES